reklama

Materská dovolenka

Najkrajšie chvíle pre moje dieťa počas prvých siedmich rokov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Nikdy som si nemyslela, keď došlo k tej zmene, že budem niekedy na materskej dovolenke 7 rokov. Dnes neľutujem a viem, aký veľký prínos to prinieslo do celej spoločnosti a ako veľmi sa zmenila naša krajina k lepšiemu.

Po odchode zo zamestnania na materskú dovolenku som podpísala zamestnanecký dlhopis, aby mi spoločnosť ročne vyplácala zo svojho zisku podiel a tak som sa zaviazala, že so svojimi skúsenosťami sa počas materskej dovolenky budem vzdelávať a budem užitočná aj po 7 rokoch odlúčenia zo zamestnania , keď sa tam opäť vrátim.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
  1. http://jurajchlebik.blog.sme.sk/c/376678/cesta-ku-slobode-i-diel.html

  2. http://jurajchlebik.blog.sme.sk/c/376776/cesta-ku-slobode-ii-diel.html

  3. http://jurajchlebik.blog.sme.sk/c/376781/cesta-ku-slobode-iii-diel.html?ref=viacbloger

  4. http://jurajchlebik.blog.sme.sk/c/376782/cesta-ku-slobode-iv-diel.html?ref=viacbloger

  5. http://jurajchlebik.blog.sme.sk/c/376842/cesta-ku-slobode-v-diel.html?ref=viacbloger

Po narodení dieťaťa som po šiestich mesiacoch nastúpila s dieťaťom do miestneho sanatória alternatívnej výchovy a vzdelávania detí do 7 rokov za účasti rodiča. Všetko to financoval štát a bolo to pre mňa veľké prekvapenie. Už samotný názov ,, sanatórium alternatívneho vzdelávania ...“ ma zaskočil.

sanatórium alternatívneho vzdelávania pre deti do 7 rokov s rodičom
sanatórium alternatívneho vzdelávania pre deti do 7 rokov s rodičom (zdroj: archív Ot)

Mojim prekvapením bolo, že tak krásny areál na ploche asi 100 hektárov v priľahlej časti mesta, môže byť tak prekrásne upravený a prispôsobený, aby navodil dojem nedotknuteľnej prírody. Trávniky, lúky s poľných kvetov, buriny a kríčky, stromy, to všetko vyvolávalo dojem pohody. Všade ticho, pokoj, potôčik, voda kamene, všetko bolo ako z rozprávky. Na miestach kde sa vyskytovali živočíchy boli napodobneniny , akoby z kameňa zväčšené chrobáčiky ,ktoré boli z recyklovaných materiálov. Lienky, slimáky motýle, všetko čo sa nedalo chytiť, alebo vidieť v tráve, bolo prispôsobené ako detské ihrisko.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Počas celej doby sa rodič s dieťaťom pohyboval po čerstvom vzduchu. Postupne, ako sa dotklo dieťa niektorého predmetu, sochy, stromu, sa aktivoval senzor a vyslovil názov živočícha, alebo kríka a stromu okolo. Ak dieťa vedelo už rozprávať prvé tri slová, prichádzali informácie, aj z oblastí vied, z ktorých som sa aj ja veľmi potešila, lebo sa mi pripomenuli z detstva, alebo som si ich zapamätala , hoci som nikdy o takom niečom nevedela.

Pobyt bol denným štúdiom, do doby, až sa dieťa naučilo robiť prvé krôčiky, potom sa stal pobytom s denným štúdiom s možnosťou ubytovania, hlavne pre cezpoľných, lebo sa ešte len stavali takéto sanatória alternatívneho vzdelávania v mestách , ale aj v obciach podľa počtu obyvateľstva.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V treťom roku už bola alternatívna forma vzdelávania veľmi bohatá. Preberali si sa základy z takých oblastí a vied, že som nemohla uveriť tomu, čo všetko si dieťa dokáže zapamätať. Jazyky sa vyučovali podľa lokalít. Slovenčina s češtinou a anglický jazyk, kombinácie maďarský a ruský jazyk, poľský jazyk, či nemčina, ale aj latinčina. Logika, ekonómia, matematika, biológia, botanika ,fyzika, psychológia , filozofia, kynológia a teológia, základy ideológie a sociológie, ale do siedmeho roku pribudli aj politológia a základy z Ústavy SAR, chémia, manažment a obchod a marketing. Počas tohto rozvoja mysle, štúdia vied pribúdali ručné práce a talentové predmety, spev, hudobné nástroje, maľovanie a výchova k rodičovstvu. Všetko bolo na veľmi profesionálnej úrovni. Za obdobie 7.rokov sa mi zdalo, ako by som precestovala polovicu sveta a získala tisícky priateľov. Moje dieťa sa s radosťou, po skončení sedemročnej alternatívnej prípravy, hlásilo na prvý stupeň gymnázia, ktorý bol alternatívnou predprípravou na univerzitu. Dnes študuje na tretej univerzite a má doktorát z práva. Pracuje v spoločnosti pre zdokonaľovanie vlastných energetických zdrojov pre domácnosti a malé firmy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Počas materskej dovolenky som bola v dennom kontakte s manželom. Vôbec sme neuvažovali o ďalšom dieťati. Mal veľmi dobré zamestnanie, tešil sa do práce a ja som bola tak spokojná, s tým čo prišlo po zmene, že som zabudla ako mi ubiehajú roky.

 Pred koncom materskej dovolenky som sa tešila do zamestnania, ale aj uvažovala o druhom dieťati. Zistila som, že žena nepotrebuje pracovný pomer ak sa vie vzdelávať a venovať sa domácnosti, tak výchovou nového potomstva , robí pre spoločnosť viac. Láska a morálka, ktorú denne dieťa cíti a dostáva od rodičov, porozumenie, vedy, etika, či náboženstvo, príklady zodpovednosti, úcty a cnosť, to všetko sa dá dieťaťu dať aj bez pracovného pomeru a bez stresov.

Prečo by som teda nemohla mať ďalšie dieťa? Veď to prvé je samostatné a komunikatívne a má radosť sa vzdelávať. Tak rok, pred skončením materskej dovolenky som znova otehotnela a pokračovala v materskej dovolenke znova.

Ak manžel plní poslanie postarať sa o rodinu, úlohou manželky je ho milovať a priviesť na svet pokolenie, či pokračovateľa rodu, ktorý všetku múdrosť zdedí v génoch a doplní tak mozaiku v spokojnej a uvedomelej spoločnosti.

V zamestnaní mi pribúda podiel zo zisku spoločnosti. Štát mi vyplácal 600 rubov základný nepodmienený príjem. Manžel nemal vysokoškolské vzdelanie, ale 600 Rubov základný nepodmienený príjem a 840 Rubov plat + odmeny od zamestnávateľa, nám veľmi vyhovovali.

Už viem aké je to krásne, ak trávite denne čas s manželom, s deťmi a rodinou, s ľuďmi okolo, ktorým na tvárach žiari úsmev a pritom vidieť spokojnosť. To ja keď som bola mladšia, to ľudia hromžili, manželia sa nevideli ,lebo jeden prišiel z práce a druhý odchádzal. Pracovali 16 hodín denne za plat asi 300 eur –hotové otroctvo. Dnes som žena v domácnosti a nič mi nechýba. Milujem slobodu a slobodné Autonómne Slovensko.

Štát sa veľmi zmenil a myslím, , že hlavne občania dostali rozum, lebo zistili, že to ,čo tvrdili vtedy akýsi aktivisti z Občianskeho tribunálu sa stalo po potrestaní politikov , do bodky skutočnosťou a všetky vízie a návrhy boli dodržané.

logo OT Dočasné štátne zriadenie
logo OT Dočasné štátne zriadenie (zdroj: Občiansky tribunál)

Nikdy som si vtedy nemyslela, že ak človek sa chce k človeku správať čestne a byť človekom, je možné mať všetko a pritom tak rýchlo a bez ,,Krvavej revolúcie“ , ako vtedy tvrdil akýsi Rudolf Vaský! Keďže je dnes Rudolfa, tak všetkým prajem k meninám všetko najlepšie.

Obrázok blogu

Ps: Viete prečo mám spokojné manželstvo? Viem , čo je ,,alternatívna predmanželská poradňa“ .

 V Bratislave 17. apríla 2035 

Juraj Chlebik

Juraj Chlebik

Bloger 
  • Počet článkov:  225
  •  | 
  • Páči sa:  1x

humana Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu